Ioan T. Morar mi-a atras atenția asupra unei campanii inedite pe care a inițiat-o portalul ”Citynews”. ”Fie-va mila de PSD. Ajutati-i sa-si plateasca datoriile. O campanie umanitara pentru o Romanie corecta”.
Faptul că banerul în discuție e un link către site-ul oficial al PSD m-a pus pe gânduri. Să fie vorba de o campanie jurnalistică? De o campanie non-conformistă pentru PSD? Ori de o mică răzbunare? Pentru cei care sunt mai puțin familiarizați cu presa locală: ”Citynews” este un portal de știri care are același patron (cel puțin în acte), Liviu Alexa, care deține și agenția de publicitate ”Imagistica”.
O agenție și un portal care s-au ocupat de imaginile lui Mircea Geoană (în județul Bistrița-Năsăud) și a lui Traian Băsescu (în județul Cluj) în campania electorală de la sfârșitul anului trecut. Desigur, atunci nu l-am crezut pe Liviu Alexa într-atât de naiv încât să fi lucrat ”pe datorie”. Pentru că tocmai ”Citynews” publicase la începutul lui 2009 un material referitor la ziarele care au rămas cu buza umflată și cu datorii neplătite din campania electorală parlamentară de la sfârșitul lui 2008. Se pare, însă, că m-am înșelat. Pentru că, totuși, nu cred că în varianta că banerul de astazi de pe ”Citynews” este o publicitate non-conformistă pentru PSD.
Strict anecdotic, în ”Citynews” am citit una dintre marile mizerii care au avut legătură cu presa în timpul campaniei din 2009. Un interviu cu Traian Băsescu, publicat fără nicio atenționare de publicitate electorală, ca și cum ar fi fost realizat de echipa ”Citynews”. Atâta doar că, același interviu, cu aceleași întrebări și aceleași răspunsuri, fuseseră publicate și în alte câteva (zeci) de ziare locale.
Pentru conformitate, câteva exemple:
Monitorul de Cluj
Citynews
Unirea (Alba Iulia)
Glasul Aradului
Dâmbovița
Bună Ziua, Brașov
Desigur, vă întrebaț