Agricola Bacau, cel de-al doilea producator de carne de pasare dupa Transavia Alba Iulia, a majorat procentul destinat exporturilor de la 12% la aproape 20% din productie in primele doua luni si estimeaza pentru 2010 o crestere de 17% in lei a afacerilor fata de cele inregistrate anul trecut.
"Analizele privind comportamentul de consum al romanilor din ultimii ani arata o preferinta tot mai evidenta pentru carnea de pui, o alternativa mai ieftina comparativ cu carnea de porc sau de vita, de exemplu. Astfel ca strategia Agricola Bacau pentru anul in curs are la baza o realitate: piata carnii de pasare este in crestere atat la nivel international, cat si in Romania, iar obiectivul nostru este sa folosim aceasta oportunitate in sensul optimizarii activitatilor din cadrul liniei de business a carnii de pui", a declarat Grigore Horoi, presedintele grupului Agricola Bacau, principalul exportator local de carne de pui.
Sperante pentru un plus de 10% al pietei
Acesta este motivul pentru care in primele doua luni ale acestui an Agricola Bacau a exportat aproape 20% din productia obtinuta, prin inceperea livrarilor catre clienti noi din Marea Britanie, Grecia sau Bulgaria si prin cresterea livrarilor de carne congelata catre pietele vechi (Germania, Olanda, Franta etc.). "In medie, vrem sa crestem procentul canalului export de la aproape 12% in 2009 la 15% in 2010", a completat Horoi.
De asemenea, el estimeaza ca piata locala a carnii de pasare va creste anul acesta cu 10% in valoare comparativ cu anul precedent, cand aceasta s-a ridicat la aproximativ 900 mil. euro. Carnea de pasare este unul dintre putinele segmente ale industriei alimentare care au inregistrat in 2009 un avans al vanzarilor si pentru care sunt previzionate cresteri si in 2010.
"Pentru anul acesta, ne-am bugetat o crestere de aproximativ 17% (in lei a rezultatelor pe grup