Grupul spaniol Inditex, proprietarul brandului de imbracaminte Zara, a majorat capitalul social a doua dintre diviziile sale locale, Zara Home si Massimo Dutti RO, cu trei milioane de euro la finalul anului trecut, potrivit informatiilor publicate de companie in Monitorul Oficial.
Motivul il reprezinta dezvoltarea afacerilor in Romania, dupa cum spun reprezentantii Inditex, in conditiile in care in piata este o mare nevoie de lichiditate, multi jucatori sistand proiectele de expansiune sau incercand sa-si eficientizeze afacerile. "Grupul a dezvoltat o retea puternica in Romania in ultimii doi ani, ajungand cu cele sapte branduri la peste 40 de magazine. Expansiunea nu se opreste insa aici, iar majorarea de capital nu poate fi decat un semn bun in acest sens", spun reprezentantii companiei.
Inditex a adus la nivel local sapte din cele opt branduri pe care le detine, Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Oysho, Massimo Dutti si Zara Home, ultimele doua adresandu-se unui segment cu venituri mai ridicate.
Avantajul de a avea sustinerea companiei-mama
"Majorarea de capital dovedeste seriozitate din partea companiei si capacitatea de a-si consolida pozitia la nivel local. Spre deosebire de companiile locale, jucatorii multinationali au acest avantaj de a fi sustinute de compania-mama intr-o perioada mai dificila din punct de vedere economic. Este posibil sa aiba nevoie de bani pentru ca au un plan de dezvoltare pentru urmatoarea perioada", este de parere Sorin Buga, reprezentant al companiei de consultanta Ensight Management.
La finalul anului trecut, retailerul spaniol a majorat capitalul social al companiei Zara Home, care detine doua magazine in Bucuresti, in Unirea Shopping Center si in Baneasa Shopping City, cu circa un milion de euro (4,3 mil. lei), pana la 1,1 mil. euro (4,4 mil. lei) capital social total subscris. De asemenea, pentru