Duster şi Dacia vor avea un impact foarte mare asupra grupului Renault şi a economiei din România, potrivit oficialilor Renault. Patrick Pelata, Chief Operating Officer Renault Group, a vorbit cu reporterii „Adevărul“ despre Duster şi viitorul mărcii Dacia.
Mai citeşze şi:
Dacia Duster, cel mai accesibil SUV din lume, potrivit World Records Academy
VIDEO/Drivetest Dacia Duster-Jeepul românesc se comportă admirabil pe şosea
Reporter: Care este rolul Duster în strategia de vânzări a grupului Renault în Europa?
Patrick Pelata: Duster reprezintă un element important în expansiunea gamei Dacia. Am anunţat faptul că aceasta poate cuprinde până la zece modele. Duster este un model care se adresează atât femeilor, cât şi tinerilor, venind în completarea gamei actuale Dacia. Ne permite în egală măsură să abordăm clienţi noi, care au nevoie de un vehciul cu care să se deplaseze în deplină libertate în vacanţe, pe drumuri amenajate, dar şi în off-road. Întrucât în cadrul gamei Renault nu există în momentul de faţă un crossover ieftin, va atrage probabil clienţi şi pentru marca Renault.
Unde se va produce Duster pentru Anglia?
Vom vinde marca Dacia în Marea Britanie de la sfârşitul anului 2012 şi vom începe chiar cu Duster. Vom continua apoi cu viitoarele generaţii ale restului gamei Dacia. Cel mai probabil, deşi o decizie nu a fost luată în acest sens, Duster pentru Anglia se va produce la Mioveni. Alternativa ar fi uzina de la Chennai, India.
Va fi vândut Duster şi în SUA? Poate fi semnalul întoarcerii Renault pe acea piaţă?
Ne-ar fi plăcut. Însă la nivel strategic sunt multe provocări pentru grupul Renault. În ultimii ani am început să ne instalăm în India, în Iran, avem o strategie de expansiune puternică în Rusia, în timp ce în Brazilia suntem pe cale să trecem de la postura actuală de challenger, cu o cotă de piaţă de