Managerul de origine elvetiana numit la conducerea Nestle Romania in urma cu un an, Jacques Reber, se asteapta ca din trimestrul al treilea oamenii sa vorbeasca mai putin despre criza. El spune ca piata locala ramane un "hot spot" pe harta investitorilor straini, pentru ca, dupa o redresare lenta, consumul va reveni la cresteri peste media tarilor din vestul Europei.
Primul an de mandat al lui Reber la carma unuia dintre cei mai mari producatori din industria alimentara a fost, pentru multe companii de profil, cel mai dificil an de pe piata. Lipsa de lichiditati din lantul de distributie si declinul abrupt al consumului, dupa mai multi ani de cresteri de 15-20%, a generat disponibilizari, pierderi financiare si scaderi importante de volume de productie in industria alimentara in 2009.
Cum a reusit Nestle sa-si mentina pe crestere businessul si profitabilitatea la nivel local? Reber vorbeste de investitii in promovare, lansari de produse noi si exporturi, ca principale elemente de sustinere a dinamicii pozitive.
In primul interviu acordat presei de la numirea in functia de director general al Nestle Romania, managerul elvetian spune ca anul trecut cifra de afaceri a companiei a crescut cu peste 10% in lei, comparativ cu anul anterior, si ca nu vede motive de diminuare a performantelor in 2010.
"Volumul vanzarilor a inregistrat de asemenea o crestere, de putin sub 10%, mai mica decat cea inregistrata in 2008. In aceasta perioada profitabilitatea companiei a crescut si ea", afirma Reber.
Portofoliul local al Nestle cuprinde branduri precum Joe, Kit Kat, Nescafe sau Maggi.
Compania elvetiana a realizat afaceri de 618 mil. lei (168 mil. euro) in 2008, incluzand vanzarile diviziei de inghetata (Nestle Ice Cream), astfel incat cifra de afaceri pe anul trecut poate fi estimata la peste 680 mil. lei (161 mil. euro).
Reber, in var