„Adevărul de Seară“ a comparat un microcar Ligier Ambra de 350 de kg cu un autoturism de teren Toyota Land Cruiser de peste două tone. Maşină 4X4 care oferă siguranţă şi în care nu se simt gropile din asfalt sau maşinuţă din plastic cu un consum mediu de 2,5 litri la suta de kilometri şi uşor de parcat?
Microcarurile sau maşinuţele cu motor de scuter cu o putere mai mică de 5,44 CP care se pot conduce fără permis de la vârsta de 16 ani se comercializează de ceva timp şi în România. Răutăcioşii le numesc „fiare de călcat“ sau „rucsacuri“ din cauza că sunt mici şi nu dispun de multe dotări, dar recunosc că sunt foarte practice pentru traficul din Capitală.
Are caroserie din plastic
Consumă foarte puţin (2,5 litri de combustibil la suta de kilometri), sunt uşor de parcat datorită dimensiunilor liliputane (2,2 metri - lungime şi 1,4 metri - lăţime), nu au ambreaj (cutia de viteză este pe variator, adică are două viteze-înainte şi înapoi), şi nu depăşesc viteza de 50 de kilometri pe oră.
Propietarul unei maşinuţe de acest gen, Marius Şuteu, spune despre micuţa sa bijuterie, modelul Ligier Ambra, că prezintă şi unele dezavantaje. „Mopedul este practic şi foarte sigur, dacă îl comparăm cu un scuter, categoria din care face parte. Dar în comparaţie cu un autoturism este destul de fragil pentru că toată caroseria este din plastic şi nu cântăreşte mai mult de 350 de kilograme. Alt dezavantaj este faptul că nu poţi merge cu el pe autostradă şi este şi foarte zgomotos“, explică Marius.
Land Cruiser, de 30 de ori mai puternic
Vali Duţu este unul dintre membrii clubului offroad „Corb 44“ şi se numără printre şoferii care nu ar conduce niciodată „o buburuză“. El circulă prin oraş cu o Toyota Land Cruiser 80 dotată cu un motor diesel de 4.200 de centimetri cubi şi 170 de cai putere.
Vali spune că dimensiunile maşinii lui (4,80 metri – l