Circulaţia feroviară pe magistrala Bucureşti-Timişoara, în zona Balota va fi deschisă în circa 20 de zile de când începe execuţia lucrărilor. Numai că acestea nici măcar nu au început, deşi au trecut aproape trei săptămâni de când terasamentul a fost afectat de alunecările de teren.
Au trecut aproape trei săptămâni de la blocarea completă a circulaţiei şi la calea ferată a intervenit doar… natura. În timp ce pământul a continuat să alunece, mult aşteptaţii specialişti au făcut câteva fotografii şi au plecat.
Într-un control pe care l-a făcut, ieri, la faţa locului, pentru a verifica stadiul lucrărilor de refacere a terasamentului, prefectul Ion Mîţu a constatat că în tot acest timp, nu s-a executat niciun fel de lucrare, şantierul fiind pustiu. “Nu este normal să ne batem joc de oameni. Au trecut aproape trei săptămâni şi nimeni nu a mişcat un deget. În plus, am constatat că situaţia s-a agravat şi că terenul a alunecat mai mult. Dacă nu se intervine urgent pentru refacerea şi consolidarea terasamentului, pagubele vor fi mult mai mari şi termenul de executare a lucrării va fi probabil de 3 sau 4 luni”, a precizat prefectul.
“Înţelegerea a fost pentru o lună de transbordare. Nu ştiu ce se întâmplă după”
În tot acest timp, pe banii lor, călătorii sunt urcaţi în tren, coborâţi şi tranbordaţi cu autocarele. “Eu am găsit o soluţie temporară pentru ca trenurile să circule şi circulaţia feroviară să nu fie paralizată. Am pus la dispoziţia CFR Călători, cu titlu gratuit, două autocare cu ajutorul cărora se face transbordarea călătorilor.
Înţelegerea a fost pentru o lună de zile şi nu ştiu ce se va întâmpla după această perioadă. Voi lua legătura cu conducerea Ministerului Transporturilor pentru ca lucrările să fie demarcate mai repede”, a mai spus Ion Mîţu. Magistrala feroviară Bucureşti- Timişoara a fost blocată în seara de 20 februarie, î