Romania este cu 7-8 ani in urma Bulgariei in ceea ce priveste dezvoltarea turistica si nu atrage investitori straini, statul vecin facand progrese semnificative in urma procesului de privatizare, spune Detlev Hohne, directorul turoperatorului german TUI pentru Maroc, Romania si Bulgaria, citat de Mediafax.
"Bulgaria a facut progrese semnificative in urma procesului de privatizare, dar Romania din pacate nu reuseste sa atraga investitori straini. Ma refer aici si la lanturile hoteliere internationale, care lipsesc in Romania. In ceea ce priveste dezvoltarea turistica, Romania este cu 7-8 ani in urma Bulgariei", a declarat Hohne pentru Deutsche Welle.
Reprezentantul TUI considera ca Romania indeplineste toate conditiile naturale necesare pentru a fi o destinatie turistica de succes, insa nu isi promoveaza corespunzator oferta turistica.
"In Romania se gaseste tot ceea ce ar putea sa-l intereseze pe un turist din alta tara. Pentru germani, in special, sunt atractive orasele din Transilvania - Sibiu, Brasov - care arata absolut minunat. Dar Sibiul a fost in 2007 Capitala Culturala Europeana, iar Romania nu s-a folosit indeajuns, din pacate, nici macar de un astfel de eveniment pentru a-si promova oferta turistica. Ne-am fi dorit mai multa activitate in 2007 din acest punct de vedere", a adaugat Hohne.
Alta problema cu care se confrunta Romania este perioada scurta a sezonului estival, insuficienta pentru a atrage investitorii straini, interesati sa isi deruleze afacerile intr-un interval de cel putin sase luni.
"Colaborarea este dificila pentru ca sezonul incepe in Romania abia in iunie. Oferta noastra de vara - programul «Sunny Beach» - este cu 3-4 saptamani mai scurta pentru destinatia Romania decat pentru statiunile din Bulgaria. Aceasta perioada de trei luni si ceva este mult prea scurta pentru a atrage investito