Listele cu inactivi sunt inutile pentru companiile corecte, care riscă mai curând să lucreze cu „fantome“ decât să desluşească scriptele încâlcite ale Fiscului. Listele publicate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) cu firmele declarate inactive ar trebui să fie un mesaj de avertizare pentru societăţile corecte. Atâta timp cât intră în relaţie de afaceri cu aşa-numitele firme „fantomă“, cei de bună credinţă riscă să introducă �
Listele cu inactivi sunt inutile pentru companiile corecte, care riscă mai curând să lucreze cu „fantome“ decât să desluşească scriptele încâlcite ale Fiscului.
Listele publicate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) cu firmele declarate inactive ar trebui să fie un mesaj de avertizare pentru societăţile corecte. Atâta timp cât intră în relaţie de afaceri cu aşa-numitele firme „fantomă“, cei de bună credinţă riscă să introducă în contabilitate facturi pe care Fiscul nu le va recunoaşte nici pentru cheltuieli deductibile, nici pentru deducerea TVA.
Din acest motiv, verificarea listelor contribuabililor declaraţi inactivi ar putea fi o metodă foarte bună pentru evitarea unor costuri neplanificate. Însă, din cauza modului în care sunt întocmite listele, în acest moment, utilitatea lor este aproape nulă. „Fiind în format pdf, informaţiile din liste sunt absolut inutile pentru companii. Astfel, companiile sunt nevoite să facă mai multe operaţiuni pentru a putea obţine o bază de date care să poată fi interogată în mod automat de către un soft“, explică Sorin Istrate, managing partner Contexpert.
În plus, precizează acesta, o astfel de bază de date ar trebui să fie actualizată permanent cu datele contribuabililor declaraţi inactivi şi cu perioadele de inactivitate ale acestora. Doar un soft performant poate verifica şi avertiza utilizatorul în timp real atunci când introduce o factură de la un i