Odata cu cresterea impresionanta a utilizatorilor de retele sociale, Internetul a devenit si mai important in businessul companiilor si in felul in care relationeaza acestea cu potentialii clienti, o simpla postare pe Twitter a unei promotii putand aduce noi cumparatori.
Peste 400 de milioane de persoane utilizeaza Facebook, iar in fiecare zi pe reteaua de microblogging Twitter sunt scrise in jur de 50 milioane de mesaje (tweets), site-ul lansat in 2006 trecand recent pragul de 10 miliarde de astfel de mesaje ce nu contin mai mult de 140 de caractere.
Toate aceste milioane de utilizatori considera tehnologia ca pe un mijloc prin care pot comunica ceea ce fac, ce gandesc, ce le place sau ce detesta.
Cum ajuta insa retelele sociale si comunicarea in timp real businessurile retailerilor si comertul electronic?
“De exemplu, in cazul in care un retailer observa pe o retea sociala o discutie in care este admirat ceea ce poarta o celebritate, poate expune imediat acea haina pe pagina de start a site-ului sau, iar apoi poate realiza campanii targetate pentru cei interesati de acea vedeta ori de lifesyle. Astfel, isi maximizeaza posibilitatea de a castiga noi venituri si va oferi continut relevant consumatorilor sai”, a explicat David Carr (foto), director de strategie digitala al agentiei britanice Chemistry Group in cadrul evenimentului Orange Online MeetUp.
Managerul a vorbit despre ceea ce inseamna Internetul in timp real, el declarand ca acesta este de doua tipuri: now (acum) si live.
Internetul “now” se refera la relatiile dintre utilizatori si branduri/companii bazate pe schimbul de informatii, in timp ce internetul “live” pune accentul pe implicarea unui utilizator si pe experienta digitala a acestuia cu o anumita marca.
Cu toate ca Internetul in timp real pare sa devina foarte important avand in vedere ca Google, compania ca