Ziarele locale din Galaţi scriu astăzi despre situaţia dramatică în care se află porturile din Galaţi. "Viaţa Liberă" scrie că tot mai mulţi agenţi economici preferă Constanţa în detrimentul porturilor din Galaţi, Tulcea şi Brăila. Motivele sunt utilajele vechi, taxele mari de pe canalul Sulina şi infrastructura depăşită.
Potrivit datelor furnizate de către directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, Mihai Ochialbescu, prin activitatea desfăşurată în Portul Mineralier, ArcelorMittal Galaţi asigură mai mult de jumătate din activitatea portuară de la Dunărea maritimă.
Astfel, de la începutul acestui an şi până în prezent, în porturile din Galaţi s-au operat aproximativ 800.000 de tone de marfă, din care 750.000 numai în Portul Mineralier, care, se ştie, operează doar profile metalice şi produse metalurgice. Restul cantităţii de marfă operată, respectiv 50.000 de tone, reprezintă activitatea celorlalte două porturi - Port Bazinul Nou şi Port Docuri. „Acest lucru s-a întâmplat în primele două luni ale anului. Dacă se perpetuează situaţia, este posibil ca celelalte porturi să nu facă faţă şi, la finalul anului, aşa cum au ieşit anul trecut în pierdere, să iasă şi anul acesta în pierdere, şi probabil că se va ajunge şi la faliment", a declarat Ochialbescu.
Potrivit acestuia, multe din navele cu marfă se orientează către portul Constanţa, în detrimentul celor din Galaţi, Brăila sau Tulcea: „Am pierdut mărfuri, precum cheresteaua şi nici la cereale nu stăm aşa de bine pe cât am putea. Operatorii preferă Constanţa, unde s-au şi construit mari silozuri de cereale".
Cu 37,5% mai puţini bani pentru compensate şi gratuite (Monitorul de Galaţi)
Monitorul de Galaţi scrie că bugetul pentru acest an al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Galaţi este mult mai mic decât cel de anul trecut. "Suma alocată plăţii furnizorilor de