Flautistul clujean a participat la peste 500 de concerte de muzică barocă cu formaţiile sale, de-a lungul şi de-a latul continentului. A debutat ca solist la flaut clasic încă din Liceul de Muzică Sigismund Toduţă.
Cele mai puternice amintiri le are de la orele de orchestră, cu Mihai Gutman, primul director al liceului de muzica, înfiinţat în urmă cu 60 de ani, şi de la orele de instrument cu profesorul Paul Havaletz, unul dintre cei mai buni dascăli ai şcolii.
Nu poate uita când a fost ridicat la rangul de solist de Gutmann, în faţa întregii orchestre a liceului. Şi orele de limba română îi sunt bine reprezentate în memorie. Şcoala era una foarte seriosă, atât pe plan artistic, cât şi pe planul culturii generale. „Am dat un bacalaureat extrem de serios”, povesteşte clujeanul.
Flautul fermecat
Nu a fost simplu să intre la liceul de muzică. A prins perioada de tristă amintire, când conta mult originea socială. „Se preferau doar fiii de muncitori şi de ţărani. Am încercat de trei ori până m-au primit”, îşi aminteşte Majo. A fost recrutat de soţia dirijorului Gutmann, care colinda şcolile generale în căutarea copiilor talentaţi: „Ne testau auzul muzical şi simţul ritmic”.
După absolvirea Academiei de Muzică din Cluj a cântat o bună perioadă în orchestra Operei. Totul s-a schimbat pentru el când, prin anii 70, rugat să interpreteze una din lucrări, cu flautul de lemn, l-a însoţit pe compozitorul Liviu Glodeanu la o premieră la Bucureşti.
Peste 500 de concerte
De atunci, a început studiul tuturor intrumentelor din această gamă, de dimensiuni extrem de diferite. A înfiinţat mai multe formaţii de muzică veche şi un modul de predare a flautului drept la Academia de muzică Gheorghe Dima. A urmat cursuri de specializare prin toată Europa, cu maeştri de renume din Ungaria, Elveţia şi Olanda. A revenit acasă să cont