Şcolile au început să aplice adevărate strategii de promovare pentru a racola elevi, care să le asigure funcţionarea pentru anul şcolar viitor. Advertisingul şi marketingul sunt noile tehnici folosite de managerii de şcoli pentru a-i atrage pe copii.
În Satu Mare, Grupul Şcolar Economic „Gheorghe Dragoş“, cu clasele IX-XII, organizează în fiecare sâmbătă de la ora 10.00 consultaţii gratuite pentru elevii de clasele a VII-a şi a VIII-a de la alte şcoli din municipiu. „Ne dorim să existe un echilibru în privinţa cunoştiinţelor viitorilor elevi de liceu, şi, desigur, prin aceste meditaţii ne promovăm şi şcoala“, afirmă Vasile Popa, directorul şcolii. El mai spune că acţiunile de promovare a Liceului Economic în rândul elevilor aflaţi în ultimii ani de şcoală vor continua. „Nu vreau să spun prea multe deocamdată, însă pregătim mai multe acţiuni de promovare a Grupului Şcolar Economic „Gheorghe Dragoş“. Printre altele vom avea şi o caravană, alături de profesori şi elevi, vom merge în mai multe şcoli pentru a le prezenta oferta noastră elevilor de clasa a VIII-a şi nu numai“, mai spune directorul Vasile Popa.
Meditaţii colective
Între timp, consultaţiile gratuite la Limba Română, matematică şi Engleză, au prins în rândul elevilor de clasa a VIII-a. „Am postat un anunţ pe site-ul ecoscoli.ro, iar elevii interesaţi au venit. Ultima dată, la meditaţiile la Limba română am avut 24 de elevi. Ei chiar vor să fie pregătiţi pentru a intra la liceu, iar noi, toţi profesorii, prin rotaţie, le oferim sprijinul necesar. În acelaşi timp, dacă aleg să urmeze cursurile şcolii noastre, cu atât mai bine“, spune Manuela Dan, profesoară de limba română.
Unii mizează pe renume
Nici Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ nu se lasă mai prejos, însă directorul Ioan Popa mizează pe brand-ul şcolii. „În fiecare sâmbătă organizăm întâlniri pentru potenţialii