Reprezentanţii companiei germane TUI, unul dintre principalii tour-operatori din lume, consider că autorităţile din România nu susţin suficient de mult turismul şi că ţara noastră este cu 7-8 ani în urma Bulgariei la capitolul ospitalitate.
„Bulgaria a făcut progrese semnificative în urma procesului de privatizare, dar România din păcate nu reuşeşte să atragă investitori străini. Mă refer aici şi la lanţurile hoteliere internaţionale, care lipsesc în România. În ceea ce priveşte dezvoltarea turistică, România este cu 7-8 ani în urma Bulgariei", a declarat Detlev Hohne, directorul TUI pentru Maroc, România şi Bulgaria, citat de Deutsche Welle.
De asemenea reprezentantul TUI spune că România, în ciuda faptului că beneficiază de peisaje foarte frumaose şi de toate formele de relief, are promovarea turistică la pământ.
„În România se găseşte tot ceea ce ar putea să-l intereseze pe un turist din altă ţară. Pentru germani, în special, sunt atractive oraşele din Transilvania - Sibiu, Braşov - care arată absolut minunat" a declarat managerul companiei de turism.
De asemenea, Hohne spune că ţara noastră are sezonul estival cu minimum trei-patru săptămâni mai scurt decât vecinii noştri bulgari, lucru care nu-I mulţumeşte pe investitorii străini.
Altă problemă cu care se confruntă România este perioada scurtă a sezonului estival, insuficientă pentru a atrage investitorii străini, interesaţi să îşi deruleze afacerile într-un interval de cel puţin şase luni.
În 2006, grupul TUI a renunţat să mai aducă turişti în România şi a scos din cataloagele de promovare staţiunile turistice româneşti, nemulţumit de condiţiile de cazare, preţurile mari practicate de hotelieri, zgomotul şi lipsa curăţeniei din localităţile de pe Litoral.
TUIva reintra în România din această primăvară şi va reâncerca să reînvie tard