In conditiile in care din ce in ce mai multi consumatori folosesc internetul, companiile trebuie sa-si construiasca o strategie care sa le permita sa dea raspunsuri prompte clientilor, chiar in timp real, a declarat David J. Carr, digital strategy director la Chemistry Group, o firma de publicitate online din Marea Britanie, in cadrul unui eveniment organizat la Bucuresti de Orange, cel mai mare operator telecom de pe piata locala.
"Cea mai mare provocare pentru companii este crearea unui serviciu de clienti in timp real", a declarat Carr, care a a daugat ca acest tip de serviciu presupune totodata o mai mare implicare din par tea anga ja tilor companiei si reactii si ras punsuri promp te. Carr a dat exemplul unor companii care ofera raspunsuri prin intermediul Twitter, in prezent una dintre cele mai folosite retele de socializare. In plus, datorita faptului ca se comunica prin aceste noi canale de comunicare, informatiile despre companie se pot raspandi mult mai repede pe internet.
Comertul online trebuie de asemenea sa se adapteze si sa reactioneze "in timp real" la ceea ce spun clientii, a mai spus Carr. Astfel, pe site-urile retailerilor online, clientii se pot reuni pe diferite platforme pentru a discuta preturile, care pot fi schimbate in functie de cerere. De asemenea, in baza retelelor de socializare, conectate la site-uri, retailerii pot afla care sunt trendurile in materie de produse si le pot promova pe acestea, a mai explicat Carr.
In Romania, 3,7 milioane de romani acceseaza zilnic internetul, potrivit unui studiu din 2009 al Biroului Roman de Audit al Tirajelor. Peste 800.000 de romani folosesc Facebook. UPC si Romtelecom au adaugat in T4 2009 aproape 70.000 de clienti noi pentru internet fix, cel mai mare numar de utilizatori fiind adaugat de cel de-al doilea (57.362), potrivit unui studiu al ZF.
"Tehnologia se refera pana la u