Mare parte dintre dascălii români ar trebui să-şi schimbe mentalitatea, pentru a forma adulţi competenţi. Sursa: CODRIN PRISECARU
La absolvirea a opt clase, elevii români ar trebui să ştie să comunice corect în limba maternă, să lege o conversaţie într-o limbă străină, să ştie să folosească computerul, să aplice în viaţa reală noţiuni abstracte de matematică sau tehnologie şi, la fel de important, să aibă spirit civic, să ştie să relaţioneze în societate şi „să manifeste sensibilitate culturală”. Cu alte cuvinte, să fie pregătiţi pentru viaţă. Teoretic, acest lucru este posibil, întrucât toate aceste„competenţe- cheie” au fost introduse de ani buni în programa şcolară.
Au rămas însă doar pe hârtie. În lipsa unor manuale adecvate şi a unei programe „aerisite”, mare parte dintre dascăli nici măcar nu au încercat să le pună în practică.
Au păstrat aceleaşi metode de predare, aplicate „cu succes” acum 20 de ani: dictează pagini întregi şi apoi scot elevul la tablă. Cu ce rămân, în final, elevii? Cu mai nimic. Iar de aici şi până la un viitor adult care se zbate în mediocritate mai e doar un pas.
O arată şi ultimul raport al Societăţii Academice Române (SAR), potrivit căruia, sistemul educaţional românesc ocupă ultimele locuri la nivel mondial în ceea ce priveşte competitivitatea. Cât despre soluţii: mentalitatea profesorilor trebuie schimbată, ştiinţele exacte trebuie corelate, iar competenţele în dreptate spre latura practică.
„Peste tot pe glob, societatea s-a schimbat profund în ultimele decenii (...), ocupăm constant ultimele locuri în evaluările care măsoară eficienţa sistemelor educaţionale.”
Societatea Academică Română
ŞTIINŢELE ŞI ŞCOALA
Cum să foloseşti formulele de matematică şi fizică în viaţa reală
Potrivit recomandărilor Parlamentului