Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobila pe piata locala, a anuntat in cadrul evenimentului Orange Online MeetUp ca a devenit membru al IAB Romania, asociatia industriei romanesti de publicitate pe Internet.
Orange este unul dintre cei mai mari investitori in publicitatea online, compania marindu-si anul trecut cu circa 60% bugetul pentru promovarea pe Internet.
In general, bugetele pe online ale companiilor reprezinta in jur de 2-3% din bugetul de marketing, iar cei care investesc mai mult pot ajunge la o pondere de aproximativ 5-7%. Tendinta este demonstrata mai ales de dimensiunea pietei de publicitate online, care anul trecut era estimata sa ajunga la 13 milioane de euro din totalul de 347 milioane de euro preconizat pentru 2009, potrivit agentiei Initiative Media.
"Domeniul online a devenit strategic pentru Orange Romania. Ne dorim sa devenim un jucator important in online-ul romanesc, iar parteneriatul cu IAB este inca o modalitate prin care ne implicam in comunitatea online si prin care ne reafirmam intentiile de a contribui la dezvoltarea industriei online romanesti", a declarat intr-un comunicat de presa Andreea Belenes, managerul diviziei de online din cadrul Orange Romania.
Prin acest parteneriat, operatorul telecom va avea acces la studiile derulate de IAB in Romania si la nivel european, va beneficia de reducerile oferite de IAB Romania la evenimente ale industriei nationale si internationale, se va putea implica in activitatile industriei si va putea candida la pozitii de conducere in cadrul Asociatiei din Romania sau din Europa.
“Este un semn de maturitate a pietei ca un mare operator de telecom, reprezentant al industriei care a avut in prima parte a anului trecut cel mai mare volum de publicitate online, si in acelasi timp o companie foarte activa online, vrea sa contribuie la cresterea acestei industri