» Din 7,5 milioane tone de marfuri operate in porturile Dunarii Maritime, 6 milioane tone sunt operate in portul ArcelorMittal de la Galati, iar restul prin celelelate 4 porturi.
» Costurile mai reduse pentru tranzitarea Canalului Bistroe, combatute prin posibila revenire a taxei pentru tranzitarea Canalului Sulina la nivelul din 2007.
» Un program "Rabla" pentru macarale ar putea relansa operarea in porturile din Braila, Galati si Tulcea.
Reducerea semnificativa a cantitatilor de marfuri operate prin porturile de la Dunarea Maritima ar putea aduce porturile de marfuri generale din Braila, Galati si Tulcea, in pragul falimentului. "Acest lucru s-a intamplat in primele doua luni ale anului si, daca situatia se perpetueaza, este posibil ca porturile sa nu faca fata si, asa cum au iesit anul trecut in pierdere, sa iasa si anul acesta in pierdere, si probabil ca se va ajunge si la faliment", a declarat Mihai Ochialbescu, directorul Administratiei Porturilor Dunarii Maritime (APDM) Galati. Singurul port de la Dunarea Maritima care nu are probleme este Portul Mineralier Romportmet SA Galati, in care sunt operate transporturile de minereu si cocs pentru combinatul ArcelorMittal si laminatele livrate la export. De altfel, compania ArcelorMittal este si propietarul portului mineralier.
Fluxul de marfuri prin Portul Romportmet SA reprezinta 90% din fluxul total de marfuri prin cele trei porturi din Galati si este de patru ori mai mare decat fluxul total de marfuri operate prin porturile de la Galati, Braila si Tulcea. Tonajul prognozat a fi operat in 2010 este de aproximativ 5-6.000.000 tone marfuri in Portul Mineralier si de numai 1.500.000 tone in toate celelalte patru porturi de pe Dunarea Maritima, adica Portul Docuri si Portul Bazinul Nou din Galati si Porturile din Braila si Tulcea. Din cele 800.000 tone de marfuri operate in ianuar