De la cativa producatori locali si o mana de carnaciori afumati, piata gastronomiei traditionale romanesti a devenit noul "hot spot" pentru turistii gurmanzi din Bucuresti.
In urma cu aproximativ trei ani avea loc prima editie a Targului Taranului unde aproximativ 15 producatori de carnaciori si slanina, dulceturi si prajituri realizate dupa retete traditionale s-au adunat sa sustina reintoarcerea la gastronomia traditionala si redescoperirea retetelor stravechi. Targul a inceput ca proiect al Grupului de Initiativa Radu Anton Roman - o asociatie constituita pentru a contribui la promovarea valorilor culturale traditionale din Romania - si a lansat in capitala un adevarat trend de "comfort food".
Trei ani mai tarziu, unii dintre producatorii care s-au "lansat" initial la Targul Taranului, precum Ion Baciu, deveneau adevarate branduri. Magazinele La Baciu au realizat de exemplu anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ un milion de euro si in continuare, in fiecare weekend, magazinul La Baciu (deschis doar trei zile pe saptamana) este plin de oameni care vin sa cumpere sunca afumata, lapte proaspat si poale-n brau.
Pe langa La Baciu s-au mai deschis intre timp si alte magazine care vand exclusiv produse traditionale romanesti, precum Casa Traditiei Romanesti. Chiar si delicaterii precum Gourmandise Traiteur au in plan sa aduca pe langa delicatese internationale si cateva produse realizate dupa retete romanesti.
In ceea ce priveste Targul taranului, numarul participantilor a crescut de la 15 la 50, iar daca la inceput producatorii aduceau 2-3 produse specifice diferitelor zone din tara, acum fiecare "expune" peste 10 delicatese traditionale din camara bunicii. Recent Targul Taranului a fost acreditat si de Earth Market, devenind astfel prima piata turistica din Europa de Est, parte a retelei internationale Earth Markets, un proiect S