Spitalul Municipal va trebui, conform legii să treacă în subordinea Administraţiei locale. Şi aceasta cel târziu până la 1 iulie. Pe de-o parte spitalul ar scăpa de câteva cheltuieli pe care oricum bugetul sărac al unităţii sanitare abia şi le permite. De cealaltă parte banii pentru aceste cheltuieli ar trebui scoşi din bugetul la fel de sărac al Primăriei. Consilierii locali s-au întrunit vineri, 12 martie în şedinţă de îndată tocmai pe această temă.
În acest moment unitatea sanitară suportă o parte din cheltuielile la utilităţi. Restul e achitat din bani publici de administraţia locală. Dacă spitalul intră în subordinea Primăriei, administraţia locală va fi nevoită să scoată şi mai mulţi bani din buget. ,,Trecerea spitalului în subordinea primăriei înseamnă suportarea cheltuielilor de întreţinere, ecoterm, lumină, gunoi, apă. În continuare spitalul va suporta cheltuiala cu personalul, cu materiale sanitare şi medicamente. Ar fi mult mai uşor să trecem în subordinea Primăriei Făgăraş, ţinând cont că noi avem datorii de câteva miliarde la Ecoterm. Şi asta deoarece primăria nu ne-a dat în ultimul timp banii necesari”, a spus dr. Mihaela Pandrea, directorul Spitalul Aurel Tulbure.
Doar că Primăria nu şi-a plătit dările în totalitate nici pe anul trecut. Din cei 600 de mii de lei cât ar fi trebuit să plătească a achitat doar 350 de mii. E greu de estimat ce se va întâmpla atunci când va fi nevoită să suporte şi mai multe cheltuieli cu spitalul. ,,După noua lege se pare că spitalul va intra în subordinea Consiliului Local. De altfel, după o discuţie pe care am avut-o cu domnul prefect şi cu şeful Direcţiei de Sănătate Publică, ni s-a cerut punctul de vedere în privinţa modului în care preluăm spitalul, în privinţa condiţiilor pe care le avem în vedere pentru preluarea spitalului, în privinţa reducerii numărului de secţii din spital şi reducerii numărului d