URBB estimează o creştere a numărului acestui tip de locaţii cu 75%, în acest an
Piaţa totală a berii scăzut anul trecut cu 15%
Berile importate continuă să îşi atragă consumatorii, prin rata mare de fidelizare, dar şi prin deschiderea unui număr mare de pub-uri în 2009, atât în Bucureşti, cât şi în marile oraşe din România, potrivit United Romanian Breweries Bereprod (URBB). Astfel, reprezentanţii URBB, unul dintre principalii producători şi importatori de bere de pe piaţa locală, estimează că anul trecut au fost deschise aproximativ 35 astfel de noi locaţii. Pentru anul în curs URBB estimează o creştere a numărului de pub-uri, la nivel naţional, cu 75%. În prezent, potrivit datelor URBB, la solicitarea Curierului Naţional, numărul pub-urilor din România se încadrează în intervalul 350-400 de locaţii, însă este o cifră neoficială, fiind o piaţă de desfacere greu de monitorizat.
"Pub-urile sunt apreciate de către consumatori pentru berile de import comercializate, specifice unor astfel de locaţii, precum şi pentru mărcile de bere premium şi super-premium internaţionale", se arată într-un comunicat, al URBB, remis redacţiei. Piaţa totală de bere din România a scăzut anul trecut cu 15%.
Berea băută în local pierde teren în faţa celei de acasă
URBB este prezent în pub-urile din România prin berea irlandeză Guinness pe care o importă încă din 1996. Potrivit datelor companiei, consumul în aceste localuri a crescut cu 35%, faţă de 2008, în timp ce la nivelul total al pieţei, aceste produse s-au vândut la fel ca şi în 2008. "Deşi consumul de bere Guinness s-a menţinut la aceleaşi cote în 2009, comparativ cu 2008, consumul în locaţiile tip pub a crescut cu 35% pentru marca Guinness", a declarat, în comunicat, Doron Zilberstein, vicepreşedinte Marketing URBB.
Totodată, acesta a arătat că aşteptările companiei pentru acest p