Numărul autovehiculelor second-hand aduse în România din Germania s-a redus anul trecut cu 65,3%, unul dintre motive fiind programul prin care guvernul de la Berlin a oferit prime la casarea maşinilor vechi pentru cumpărarea altora noi, a anunţat vineri Biroul Federal de Statistică german. Astfel, adevărata "problemă" este de fapt că germanii, în loc să-şi mai vândă maşinile celor care le aduc în România, au preferat să le dea statului german pentru o primă de casare oferit�
Numărul autovehiculelor second-hand aduse în România din Germania s-a redus anul trecut cu 65,3%, unul dintre motive fiind programul prin care guvernul de la Berlin a oferit prime la casarea maşinilor vechi pentru cumpărarea altora noi, a anunţat vineri Biroul Federal de Statistică german.
Astfel, adevărata "problemă" este de fapt că germanii, în loc să-şi mai vândă maşinile celor care le aduc în România, au preferat să le dea statului german pentru o primă de casare oferită la cumpărarea unui autoturism nou.
Anul trecut, în Romania s-au înmatriculat 213.000 de autovehicule vechi, în scădere cu 29% faţă de 2008, în timp ce la maşini noi reducerea a fost de 59%, la 116.000 de unităţi, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Exporturile de automobile uzate germane au scăzut anul trecut, în total, cu 15%, sau 68.500 de unităţi, comparativ cu 2008, la 389.200 de unităţi. Valoarea acestora se situează la 5,2 miliarde de euro, arată biroul de statistică. Numărul maşinilor vechi vândute către ţări europene s-a diminuat cu 27%, la 244.669 unităţi.
Exporturile destinate Asiei au crescut, însă, în volum, cu 16,4%, iar cele către Africa au avansat cu 19,1%.
Piaţa auto germană a beneficiat în 2009 de un program guvernamental de înnoire a parcului auto cu un buget de cinci miliarde de euro. Programul s-a încheiat la începutul lu