– Cine a pariat pe The Hurt Locker fără prea multe speranţe a fost pe deplin recompensat –
Spectacolul continuă, no matter what! Seara Academiei Americane de Film a fost cu totul specială pentru simplu fapt că a fost aceea a surprizelor şi premierelor. Nimeni nu ar fi spus cu încredere că vor acorda celebrele statuete unor oameni care merită cu adevărat, iar după 67 de ani, au fost nominalizate la secţiunea „cel mai bun film“ 10 producţii. Pentru prima oară, o femeie este declarată cel mai bun regizor. De-a lungul timpului, au mai fost premii binemeritate, dar parcă în acest an, The Hurt Locker al lui Kathryn Bigelow a făcut senzaţii mai mult ca oricând. (...)
La graniţa sensibilă a unui film de ficţiune cu documentar, e răvăşitor prin poveştile celor mai curajoşi soldaţi care duc până la capăt una dintre cele mai periculoase misiuni din lume: dezamorsarea bombelor. O portretizare intensă pe care o urmăreşti cu sufletul la gură. Iar pentru cei care au avut curiozitatea să îl vadă în premieră la Pro TV, duminică seara, cu puţin timp înaintea decernării premiilor, cu siguranţă au câştigat două ore importante urmărind povestea echipei de genişti. Practic, The Hurt Locker a fost premiat la cele mai apreciate categorii: cel mai bun film, regizor, cel mai bun scenariu pentru Mark Boal, reporter în Irak – om fără de care povestea nu ar fi avut atâta intensitate, cel mai bun montaj, montaj de sunet şi mixaj sunet. Fericită şi totodată uimită, Kathryn Bigelow a recunoscut că e un moment unic: Nu aş fi aici fără Mark care şi-a riscat viaţa pentru scenariul acesta. Îl dedic tutoror celor aflaţi în teatrele de operaţiuni. Să se întoarcă acasă sănătoşi. Cu toate că este un film profund politic, The Hurt Locker este şi unul extrem de bine realizat, emoţionant, tensionat şi încărcat de dramă. A meritat mai mult decât orice alt SF şi noutate 3D! Dar pe lângă