Nae Caranfil a răspuns întrebărilor despre filme, premii şi atitudini pentru cititorii „Adevărul de Seară“. După proiecţia peliculei „E pericoloso sporgersi“ şi discuţii cu studenţii la Universitatea „Cuza“, Nae Caranfil s-a oprit aseară şi la redacţia „Adevărul de Seară“ din Iaşi.
Adevărul de Seară: Cum v-aţi simţit la proiecţia „E pericoloso sporgersi“ de la Universitate?
Nae Caranfil: Nu mă aşteptam ca filmul să aibă impactul pe care l-a avut la început, acum 16 ani. Mulţi nu-l văzuseră. Am fost martorul unei proiecţii energizante la scenă deschisă, publicul a aplaudat spontan în timpul filmului, iar apoi am fost provocat să răspund la întrebări foarte interesante.
De ce este atât de restrâns publicul care a reuşit să vadă acest film?
Este adevărat că filmul are probleme de vizibilitate. Asta din cauza statutului neclar pe care firma care l-a produs îl are acum în Franţa, a dat faliment.
Scenariul peliculei este, de fapt, lucrarea dumneavoastră de diplomă. Aţi abandonat-o câţiva ani, apoi aţi folosit-o. Mai aveţi scenarii de care aţi „uitat“?
Unele scenarii au destine fericite, altele nu. Am proiecte pe care le-am abandonat. Este vorba despre două comedii care tratează condiţia emigrantului est-european în bazarul occidental. Personajul central este Nelu Muscă, un emigrant.
Ce vă motivează să scrieţi un scenariu?
Până să încep să scriu, trec printr-o perioadă îndelungată, uneori chinuitoare de căutări. Găsesc subiecte bune şi proaste, personale sau impersonale. Atunci când sunt posesorul unei idei bune îmi trebuie un comandant, am nevoie de termene limită pentru a mă disciplina. În rest, îmi las imaginaţia să lucreze liber.
Care este scenariul la care aţi lucrat cel mai mult timp?
Cel de la următorul meu film, „Alice în Ţara Tovarăşilor“. Lucrez la el din 2003.
Multe persoane ar fi oricând disp