Model de referinţă pe segmenul microcarurilor, Nissan Micra a ajuns la cea de-a patra generaţie, aceasta fiind prezentată în premieră mondială în urmă cu două săptămâni la Salonul Auto de la Geneva.
La prima vedere, noul Micra e destul de schimbat faţă de versiunea precedentă, care a punctat masiv la vremea ei la capitolul design. Aspectul este acum ceva mai moale, constructorul renunţând la liniile mai asimetrice ale generaţiei anterioare în favoarea unor contururi mai cuminţi, dar care vor ajuta maşina să iasă la un preţ cât mai scăzut.
Interiorul a fost modificat şi mai mult, iar printre dotările cu care noul Micra vine acum în standard se numără sistemul Start/Stop, ABS şi ESP, airbaguri frontale duble, laterale şi cortină. Ca o premieră, maşina destinată aproape exclusiv clientelei feminine cu activităţi urbane propune acum un interesant sistem de asistenţă la parcare. Concret, acesta îi spune şoferului dacă maşina încape sau nu într-un loc de parcare, ţinând cont şi de setările privind nivelul de experienţă al celui de la volan (începător, normal şi expert).
Pe piaţa europeană vor fi disponibile la vânzare două variante de motorizare, cu aceeaşi cilindree. Noul Micra are sub capotă un motor pe benzină de 1.2 litri în trei cilindri, cu două versiuni de putere, 80 CP (cuplu 108 Nm) şi 98 CP (cuplu 142 Nm). Cel puţin pe hârtie, ambele se laudă cu consum de combustibil absolut excelent, undeva la 5 l/100 km, ceea ce, cu un rezervor de 41 de litri, îi dă lui Micra o autonomie de 750-800 de kilometri, acest lucru depinzând, desigur, de modul de exploatare.
Transmisia este manuală, în cinci trepte, dar se poate opta şi pentru o cutie de viteze automată CVT, dezvoltată numai de Nissan. Cea de-a patra generaţie Micra va fi produsă la fabricile pe care niponii le deţin în Thailanda, China, India şi Mexic, deoarece este vo