Asiguraţii auto sunt cei care achită în final nota de plată umflată a service-urilor sau preţul bătăliilor iraţionale duse de asigurători în trecut pentru a-şi mări cota de piaţă. Problemele apărute în ultimii ani în relaţiile contractuale dintre asigurători şi service-uri se răsfrâng asupra consumatorilor. Adaosuri comerciale fabuloase la piesele de schimb, majorări ale tarifelor de manoperă de câteva ori pe an, sunt câteva din problemele cu care se confruntă asigur
Asiguraţii auto sunt cei care achită în final nota de plată umflată a service-urilor sau preţul bătăliilor iraţionale duse de asigurători în trecut pentru a-şi mări cota de piaţă.
Problemele apărute în ultimii ani în relaţiile contractuale dintre asigurători şi service-uri se răsfrâng asupra consumatorilor. Adaosuri comerciale fabuloase la piesele de schimb, majorări ale tarifelor de manoperă de câteva ori pe an, sunt câteva din problemele cu care se confruntă asigurătorii. În schimb, toate aceste distorsiuni de pe piaţa reparaţiilor auto nu se reflectă numai în bilanţurile companiilor de asigurări, ci şi în buzunarele consumatorilor. Aceasta, deoarece piesele de schimb mai scumpe şi tarifele de manoperă mai mari umflă valoarea totală a despăgubirilor pe care le plătesc firmele de asigurare.
Creşterea despăgubirilor plătite sau datorate de asigurători nu rămâne fără efecte, ci se traduce prin majorarea primelor de asigurare plătite de clienţi. Mai există şi alte efecte, unul din ele fiind pierderile înregistrate de aceştia pe care acţionarii companiilor trebuie să le acopere cu majorări de capital.
În condiţiile în care primele brute subscrise pe segmentul asigurărilor auto au crescut cu mai puţin de 3% în lei în 2009, comparativ cu 2008, iar criza nu va permite revigorarea afacerilor nici în acest an, asigurătorii încearcă să facă economii prin reducerea costurilor cu reparaţi