La sfârşitul lunii februarie, BBC a anunţat că, pe lângă jumătate din site-urile companiei (adică aproximativ 200) şi a reţelei BBC Asia, vor închide probabil şi BBC Radio 6 Music, o platformă de promovare a trupelor mai puţin cunoscute şi ne-comerciale din muzica pop/rock cu 700.000 de ascultători săptămânal.
Motivul – redirecţionare unei părţi din bugetul său către crearea unui alt tip de conţinut. Evident anunţul a fost foarte prost primit de cei mai mulţi dintre artişti, David Bowie, La Roux şi Lily Allen fiind doar unii dintre ei (Allen a scris chiar un editorial în The Guardian ) iar pe Facebook s-au înscris cel puţin 100.000 de oameni în grupul “Save BBC 6 Music”.
Ieri, potrivit cotidianului The Sun, BBC a anunţat şi ce înseamnă această redirecţionare a bugetului, mă rog, a unei părţi din buget: cursuri despre utilizarea reţelei sociale Facebook pentru cei 23.000 de angajaţi ai companiei, cursuri care costă 110 euro pe şedinţă.
Minunatul “program educativ” se numeşte cum altfel: “Making the web work for you – Facem internetul să lucreze pentru tine” şi cică îi va ajuta pe angajaţi să “îşi dezvolte abilităţile de a face cercetare pe internet şi de a folosi mediile sociale”. Hello, păi tocmai vreţi să închideţi 200 de site-uri majoritatea adresate adolescenţilor, care, majoritatea au Facebook şi care majoritatea ascultă Radio 6 Music.
Mă rog, se pare că toate aceste măsuri au fost luate pentru a demonstra unui posibil viitor Guvern Consevator că BBC este capabil să se autoregleze şi fără ajutorul său. Ceea ce e oarecum stupid deoarece chiar unul dintre parlamentarii Partidului Conservator a caracterizat noul demers al BBC ca fiind “patetic”. Mai multe aici.
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
La sfârşitul lunii februarie, BBC a anunţat că, pe lângă jumătate din site-urile companiei (adică aproximativ 200) şi a reţelei B