Angajaţii companiei IAR Ghimbav au refuzat şi ieri dimineaţă să lucreze, solicitând o discuţie cu conducerea societăţii pentru a lămuri lucrurile cu privire la memorandumul prin care activele producătorului braşovean de elicoptere urmează să fie cedate companiei Eurocopter România, memorandum care ar urma să fie aprobat de Guvern în această săptămână. „Conducerea ne-a spus că este probabil ca acest memorandum să nici nu intre pe ordinea de zi a Guvernului de miercuri şi că nu are rost să facem grevă până când el va fi luat în discuţie”, ne-a declarat liderul Sindicatului Liber ICA Ghimbav, Şuba Arpad, care a mai precizat că muncitorii au fost de acord să reia lucrul în jurul prânzului, „dar în funcţie de ce se va decide la Guvern vom continua mişcările de protest”. Sindicaliştii nu sunt de acord cu cedarea activelor, ci solicită privatizarea companiei.
În memorandumul amintit se arată că Eurocopter nu doreşte să participe la privatizarea IAR Ghimbav, dar intenţionează să investească 7,1 milioane de euro în Eurocopter România, urmând să îi aloce acesteia şi contractul de modernizare a elicopterelor 330 PUMA, încheiat cu Forţele Armate din Marea Britanie.
Eurocopter România a fost înfiinţată în 2002 şi are ca acţionar majoritar Eurocopter SAS care deţine 51%, în timp ce IAR Ghimbav controlează doar 49% din acţiuni. Durata de funcţionare a acestei societăţi a fost stabilită la 10 ani, activitatea putând continua doar dacă IAR şi Eurocopter SAS agreează, cu cel puţin un an înainte de această dată, un plan privind viitorul societăţii.
Acţionarul majoritar al IAR S.A este Ministerul Economiei, cu 64,89%, iar 17,84% din acţiuni sunt deţinute de persoane fizice, restul fiind împărţite între MMSS, SIF Transilvania şi persoane juridice. Angajaţii companiei IAR Ghimbav au refuzat şi ieri dimineaţă să lucreze, solicitând o discuţie cu conducerea societăţii p