UNICI. În anul 2009, bloggerii au câștigat de pe urma paginilor personale peste 150.000 de euro. Un american face această sumă în jumătate de an. Sursa: Arhiva EVZ
Trei români și-au părăsit locurile de muncă și s-au așezat în fața calculatorului. Vocile lor de bloggeri au avut ecou, iar în câțiva ani au reușit să-și întrețină familiile numai din câștigurile de pe on-line. Aproape toate contractele de publicitate au curs în 2009 prin agenția STANDOUT.ro.
„Publicitatea pe bloguri nu înseamnă doar un banner și/sau un articol. Cele mai de succes campanii au avut concepte dedicate, au generat interacțiune și preluări pe alte bloguri și în alte canale de social media”, a declarat Ionuț Oprea, managerul agenției Standout. În America se află Heather Armstrong, prima femeie din istorie care a recunoscut că trăiește din blogul ei, dooce.com.
FOTO evz.ro
Oameni care trăiesc din blogging
Barosanii blogosferei: Zoso și Arhi
Vali Petcu este autorul celui mai de succes blog din România: Zoso.ro. „Un băiat de 30 de ani, familist, care scrie din 2005”, îl descrie Arhi pe fruntașul topului. „Eu am o pagină personală. Că se câștigă și niște bani pe lângă, ăsta e avantajul călărețului”, e de părere Zoso. Prima campanie plătită a fost în 2007: „Ideea a venit de la Marius Ciocan, proprietarul fungift. ro, după ce a văzut ce trafic am”, a declarat bloggerul.
Câștigă peste 30.000 de euro pe an. Lunar, bagă în buzunar până la 3.000 de euro. Banii ajung la Zoso prin două formate de publicitate: unul românesc, cu contract și facturi, și celălalt prin sistemele de plată internaționale.
Întrebat dacă și-a declarat toate veniturile la ANAF, Zoso contraatacă: „Nu vreau să mă enervez aducându-mi aminte cât plătesc impozit și cum mă ajută statul român”. Cetin Ametcea a început proiectul Arhiblog. ro din 2007.
@N