Un studiu american realizat recent de Meredith Corp., la care au participat 5000 de femei, atrage atentia asupra modului in care percep acestea frumusetea si mai ales asupra comportamentului lor online cand vine vorba de achizitionarea produselor cosmetice.
76% dintre femeile care discuta despre produse cosmetice pe internet transmit recomandari si critici folosindu-se de diverse canale.
Mai mult de jumatate dintre acestea sunt zilnic prezente pe o retea sociala si au in medie peste 100 de prieteni.
Pentru ele (asa-numitele GAMMA), criteriile de evaluare/ definire a frumusetii sunt “increderea in sine”, “atitudinea pozitiva asupra vietii”, “simtul umorului”, “zambet sincer, molipsitor”, “personalitate placuta, dinamica, activa, degajata”, surclasand cu mult atributele fizice (“ un chip frumos”, “o piele stralucitoare”, “o silueta extraordinara”).
Pentru a evita comentariile de tipul “normal ca-i asa, ca toate-s grase si tre’ sa se simta bine cu ele”, putem da la o parte aproximativ 16% dintre ele care depasesc
“standardele/ obsesiile noastre vizuale” (in traducere libera >70kg).
Ramanem cu 60% din care mai mult de doua treimi cauta produse cu ingrediente naturale/ organice si cosmetice anti-age bune, la preturi medii, pentru utilizare zilnica.
Revistele se claseaza in fata internetului in ce priveste sursele de informare, la fel cum magazinele sau buticurile bio sunt preferate site-urilor de cumparaturi.
Daca doar una din 5 femei din categoria asta cumpara online si 80% dintre celelalte sunt fidele achizitiilor online (vizand retailerii obisnuiti), de ce le mai bagam in seama?
Ei bine, recomandarile lor se regasesc pe net (comentarii la produsele de pe site-uri, retele sociale si bloguri), iar influenta lor e din ce in ce mai mare.
“Femeile Gamma” isi planifica in mare parte achizitiile (80%) si cad mai putin p