Unii importatorii auto se asteapta ca programul Rabla, de innoire a parcului auto, sa le aduca in acest an cel putin o stabilizare a vanzarilor la nivelul din 2009, in timp ce altii estimeaza chiar o dublare a vanzarilor, in urma derularii acestui program.
"In ceea ce ne priveste, consideram ca programul Rabla ne va stabiliza volumul de vanzare la nivelul de anul trecut. Evident ca de acest program vor profita si marcile noastre de volum: Volkswagen, Skoda si Seat, toate cele trei marci fiind pregatite cu modele special configurate pentru programul REMAT", a declarat pentru NewsIn directorul general al Porsche Romania, Brent Valmar.
Masinile produse de Volkswagen au deja motorizari Euro 5, ceea ce conduce la o economie suplimentara pentru client, in conditiile in care "taxa pe poluare este zero".
Reprezentantii Kia Romauto s-au aratat mai optimisti, asteptandu-se chiar la o dublare a vanzarilor lunare. "De regula, vanzarile cresc cam cu 40-60% lunar. Anul acesta speram o crestere de 70-100% lunar", a declarat pentru NewsIn directorul de PR si marketing al companiei Kia Romauto, Bogdan Pasa.
O estimare similara vine si din partea lui Catalin Manta, country manager al Chevrolet Romania. "Fata de ianuarie si februarie, vanzarile Chevrolet vor creste probabil cu 100% in urmatoarele doua luni", a afirmat el.
In schimb, reprezentantii importatorilor de marci premium, mai scumpe, considera ca programul Rabla nu va avea niciun impact asupra vanzarilor lor, motiv pentru care au luat decizia de a nu participa la programul de innoire a parcului auto.
"Am luat aceasta hotarare inca de anul trecut, pentru ca am observat ca acei clienti care beneficiaza de program se orienteaza catre marcile de volum, mai accesibile. Anul trecut, de exemplu, au fost marci premium care au incercat sa participe la program si performan