Poliţiştii ieşeni aşteaptă încă de la Bucureşti instrucţiunile de folosire pentru noile dispozitive de măsurare a vitezei. Până atunci, viteza excesivă a mai făcut patru victime, într-un BMW care s-a răsturnat azi-dimineaţă la Metro.
De câteva zile, Poliţia Română a scos pe arterele de circulaţie auto din toată ţara maşini Dacia Logan MCV cu ultimele dispozitive de detectare a vitezei în trafic, imposibil de reperat de detectoarele radar. „Acum două nopţi mă întorceam de la Piatra Neamţ şi am prins două Loganuri MCV. Detectorul meu radar nu a dat niciun semn de viaţă când am trecut pe lângă ele“, a povestit Alex Damian, un şofer ieşean.
Cu toate acestea, motivul pentru care detectorul lui Alex nu a reperat radarele nu ţine de eficienţa noilor aparate, ci de faptul că acestea nu sunt încă în funcţiune. Din cauză că radarele nu au fost predate în teritoriu cu metodologia de folosire, poliţiştii nu pot face încă măsurători ale vitezei, ci doar probează noua camera video. „Situaţia va mai dura cel mult o săptămână, când ne aşteptăm să primim metodologia necesară“, au declarat surse din cadrul Poliţiei Iaşi.
În acest interval, funcţia radarelor de măsurare a vitezei de pe cele 11 Loganuri MCV care sunt deja în trafic va fi oprită. Altfel spus, chiar dacă camerele video vor înregistra o maşină cu viteză mare, şoferul nu va găsi peste o săptămână amenda în căsuţa poştală. Cu toate acestea, noile dispozitive nu vor înlocui radarele vechi, care vor funcţiona în continuare.
Viteza a ucis doi ieşeni pe „şoseaua morţii“
La fel ca până acum, dispozitivele radar vor fi amplasate preponderent în localităţile de pe DE583, zonă cunoscută ca „şoseaua morţii“. Un exemplu grăitor că şoferii ieşeni au boala vitezei s-a consumat chiar în această dimineaţă, chiar la ieşirea din municipiul Iaşi, în zona Metro. Din cauza vitezei excesive,