Multe dintre manualele folosite de elevii din clasele I-IV nu sunt corelate cu realitatile si sunt depasite. Preocupati mai mult sa comaseze sau sa restructureze scoli si directori, celor abilitati de la Ministerul Educatiei se pare ca nu le mai pasa de cum arata continutul unui manual, dupa care ar trebui sa predea profesorii si sa invete elevii.
Un exemplu, luat la intamplare pentru a demonstra faptul ca manualele dupa care elevii sunt nevoiti sa invete nu sunt "updatate", il prezentam din Geografia de clasa a IV-a, autori Adina Albu si Ioan Surdu.
La lectia in care elevii invata despre principalele activitati economice (nr: pag 38) se spune printre altele la capitolul "Sa ne informam!" ca "In prezent, tara noastra se afla intr-o perioada de tranzitie catre o economie de piata bazata pe concurenta, calitate, initiativa particulara. Aceasta produce ceea ce se cere de catre consumatori. Romania trebuie sa atinga o anumita dezvoltare a economiei pentru a fi acceptata in Uniunea Europeana".
Deci in 2010 elevii invata din manualul de Geografie ca Romania nu are inca o economie de piata bazata pe concurenta, iar statul este obligat sa asigure libertatea comertului si protectia concurentei loiale. Cat priveste aderarea Romaniei la Uniunea Europeana a avut loc la 1 ianuarie 2007, adica in urma cu vreo 3 ani. In aceste conditii, respectivul capitol in prezent este mai potrivit sa se numeasca "Sa ne dezinformam!", asta asa ca sa folosim un limbaj decent.
Desi avem o curricula greoaie, in cazul acestor manuale vorbim despre texte care nu mai au nicio legatura cu realitatea, iar cei care ar trebui sa dea la o parte "balastul" din interiorul lor au cu totul si cu totul alte preocupari.
Reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean Hunedoara nu au putut fi contactati pentru un punct de vedere, desi inspectorul scolar g