În opinia mea, eroii sunt acei oameni care-şi duc ideea până la capăt. Ida Dalser şi Anonyma pot fi considerate două simboluri ale femeii în istoria Italiei şi a Germaniei. Vincere şi A Woman in Berlin – două drame istorice care au în centrul atenţiei feminitatea extremă. Plus două actriţe necomerciale: italianca Giovanna Mezzogiorno şi nemţoaica Nina Hoss.
Ida Dalser este eroina din Vincere. Cred în tăria unui singur argument pentru a vă stârni curiozitatea să vedeţi filmul: ea este mama copilului nelegitim al lui Mussolini. Filmul a fost nominalizat la Cannes.
Anonyma este A Woman in Berlin care semnează jurnalul violenţelor sovietice asupra femeii. Este reporterul feminităţii într-un război al cărui principiu este de fapt răzbunarea. Argumentul cheie pentru care vă recomand filmul: compromisul sexual pentru supravieţuire. Un review bun de citit în NYTimes.
Două caractere feminine, două poveşti, două filme de văzut până la final.
Articol publicat şi pe blogul meu de femeie liberă. Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
În opinia mea, eroii sunt acei oameni care-şi duc ideea până la capăt. Ida Dalser şi Anonyma pot fi considerate două simboluri ale femeii în istoria Italiei şi a Germaniei. Vincere şi A Woman in Berlin – două drame istorice care au în centrul atenţiei feminitatea extremă. Plus două actriţe necomerciale: italianca Giovanna Mezzogiorno şi nemţoaica Nina Hoss.
Ida Dalser este eroina din Vincere. Cred în tăria unui singur argument pentru a vă stârni curiozitatea să vedeţi filmul: ea este mama copilului nelegitim al lui Mussolini. Filmul a fost nominalizat la Cannes.
Anonyma este A Woman in Berlin care semnează jurnalul violenţelor sovietice asupra femeii. Este reporterul feminităţii într-un război al cărui principiu este de fapt răzbunarea. Argumentul cheie pentru care vă recomand filmul: compromi