Executivii si managerii de resurse umane care iau decizii de reducere a costurilor, in special in zona politicilor de personal, trebuie sa aiba mereu in vedere pastrarea in organizatie a "top performerilor", oamenii care, daca nu sunt motivati si implicati in strategia companiei, isi pot gasi oricand de lucru in afara ei, chiar si intr-o piata a muncii extrem de saraca.
"Criza economica ar trebui sa fie pentru lideri ca apa pentru pesti. Acesta este exact rolul lor - sa conduca organizatia pe timp de criza. Liderii ar trebui sa fie focusati pe comunicarea eficienta catre angajati si sa capitalizeze in favoarea lor tumultul de pe piata fortei de munca, pentru a creste nivelul talentelor din organizatie si pentru a pastra oamenii-cheie in companie", este de parere Martin Macha, partener si responsabil pentru divizia de Health & Benefits in Europa de Est si Orientul Mijlociu in cadrul gigantului Mercer, una dintre cele mai mari companii de consultanta in resurse umane din lume.
Cu o experienta de 20 de ani in cercetare si consultanta, Macha este invitatul special al conferintei organizate de ZF pe 25 martie "ADN-ul oamenilor pe care trebuie sa ii pastrezi in companie pentru a iesi cu bine din criza. Cum vor reincepe companiile sa creeze locuri de munca?", unde va vorbi despre provocarile in managementul capitalului uman in 2010.
In timpul perioadelor de recesiune din trecut - companiile au recurs imediat la concedieri, noteaza Macha. De la inceputul crizei actuale, concedierile au fost doar una dintr-o serie de actiuni ale companiilor, insa cea mai importanta dintre ele.
Organizatiile au invatat din experientele trecutului cat de important este sa pastreze angajatii si mai ales oamenii-cheie. In consecinta, initial s-a incercat o reducere a salariilor, amanarea zilelor libere si o scadere a bonusurilor, pentru a putea sa reduca costurile