Firma Vegyepszer ZRT Budapesta, care de doi ani se chinuieşte să reabiliteze Drumul Naţional 66 (DE 79), a transmis o adresă Companiei Naţionale de Autostrăzi, în care anunţă că va cesiona contractul către alt constructor.
Firma din Ungaria, care a câştigat licitaţia de modernizare a Drumului Naţional 66 pe tronsonul Rovinari - Bumbeşti Jiu, cu o ofertă de 23 de milioane de euro, va renunţa la lucrările începute în anul 2007 şi din care a executat doar 5%. Societatea Vegyepszer ZRT din Budapesta a notificat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA că va cesiona contractul, întrucât nu are posibilitatea de a-l duce la bun sfârşit. Constructorii unguri s-au confruntat cu probleme financiare încă din 2007, de când au sosit la Târgu Jiu. După numai câteva luni, lucrările au fost abandonate, iar autorităţile naţionale şi judeţene au rămas cu buza umflată. S-a ajuns în situaţia ca, în peste doi ani de la semnarea contractului, societatea Vegyepszer ZRT să execute doar 5% din proiect. Ungurii au şi încasat două milioane de euro pentru faptul că au deschis şantierul şi au efectuat câteva lucrări de conservare, pentru a nu afecta traficul rutier pe timp de iarnă.
Aşteaptă noua firmă
Elena Dan, director în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi, a declarat că instituţia este de acord cu cesionarea contractului, propusă de constructorul din Ungaria. Principala condiţie este însă ca societatea care va prelua lucrările să aibă capacitatea tehnică şi financiară să finalizeze proiectul.
„Cei de la firma din Ungaria ne-au transmis o adresă prin care solicită cesionarea contractului pentru lucrările de la Drumul European 79 sau Drumul Naţional 66, cum mai este cunoscut. Noi le-am tot solicitat un punct de vedere în legătură cu intenţiile lor de a duce la bun sfârşit acest contract. Primim în permanenţă întrebări l