Participarea la curse de maşini tunate rămâne un trend chiar şi pe vremuri de criză şi costă mii de euro. Iubitorii de tuning spun că pentru ca o maşină să devină „muzeu” e nevoie de multă răbdare şi investiţie care nu se mai recuperează.
Pasiunea pentru caii putere şi pentru maşini din ce în ce mai spectaculoase şi cu modificări dintre cele mai ciudate, scoate bani frumoşi din buzunarele românilor. Chiar şi pe vremuri de criză aceştia investesc mii de euro în pasiunea lor pentru bolizi şi în setea de adrenalină dată de participarea la astfel de curse.
În aceste zile, la Arad s-a desfăşurat una dintre cele mai mari competiţii de raliuri din vestul ţării. Au participat peste 70 de maşini, multe dintre ele modificate în totalitate. Începând de la Dacii Logan şi până la Forduri, toate maşinile au făcut deliciul competiţiei.
Investiţii de mii de euro
Dintre toate, un Opel Tigra negru a făcut senzaţie. Proprietarul maşinii a recunoscut că pasiunea pentru tuning îl costă mii de lei în fiecare lună, însă atâta timp cât asta iubeşte cel mai mult în viaţă, nu ţine cont de bani. „E la modă să ai o maşină tunată, cât mai specială, cu îmbunătăţiri, mai ales atunci când eşti pasionat de curse de maşini. Eu particip la curse de mai bine de doi ani”, a declarat Alexandru Bogdan.
Tânărul şi-a cumpărat Opelul cu destul de multe îmbunătăţiri, însă la fiecare concurs îşi schimbă cauciucurile şi uleiul. Bogdan spune că de fiecare dată când participă la vreun raliu trebuie să scoată din buzunar cel puţin 1.200 de lei. „Toate îmbunătăţirile m-au costat până acum aproximativ 2.000 de euro. Ştiu că nu o să mai scot niciodată aceşti bani, dar nici nu vreau pentru că nu mă gândesc să vând maşina. De regulă, maşinile mai vechi de 15 ani arată foarte bine tunate”, a spus Alexandru Bogdan.
Faruri şi tobe tuning
Printre cele mai n