Prin contractul de privatizare, Ford s-a angajat să producă peste 250.000 de automobile la Craiova în termen de patru ani de la preluarea fostei fabrici Daewoo. În caz contrar, Ford ar urma să plătească daune chiar şi de 25% din preţul de cumpărare a uzinei. În primii doi ani, în fabrică au fost asamblate doar câteva sute de autoutilitare, iar compania pregăteşte intrarea în producţie a unui autoturism de clasă mică. Se presupune că ar fi Ford B-Max.
Pe 14 septembrie 2007 se semnau actele de privatizare a fostei Daewoo cu Ford Motor Company. Pe 21 martie 2008, adică în urmă cu doi ani, americanii de la Ford preluau efectiv fabrica de automobile din Craiova. Ei promiteau, într-un fel sau altul, că vor schimba harta economică a României. Ford s-a angajat că în patru ani se va ajunge la o producţie de aproximativ 300.000 de unităţi (automobile) şi tot atâtea motoare Eco-Boost, adică motoare ecologice. Prin contractul de privatizare încheiat cu statul român, Ford s-a angajat (conform art. 7.1.15.1 din contract) să realizeze „toate investiţiile“, să adopte şi să implementeze „toate strategiile (…) pentru a atinge un volum de producţie de peste 250.000 de automobile până la sfârşitul celui de-al patrulea an de investiţie de la data finalizării“. Între timp, a venit criza economică, iar impactul asupra industriei auto a fost cel mai vizibil. La doi ani de la „data finalizării“ contractului de privatizare, Ford a reuşit să asambleze câteva sute de autoutilitare uşoare, din modelul Ford Transit Connect, cu piese aduse de la fabrica Ford din Turcia, în termeni de specialitate colecţii CKD, care se asamblează pe liniile de la Craiova. „Ultimii doi ani, de când Ford a preluat fabrica de la Craiova, au fost plini de provocări pentru economia globală, în general, dar mai ales pentru industria auto. În pofida acestor provocări, Ford şi-a păstrat angajamentul şi a lu