ANPC a primit în perioada ianuarie-februarie 100-110 reclamaţii la adresa instituţiilor financiare, comparativ cu circa 400 în perioada similară a anului trecut, majoritatea vizând aspecte legate de informare, a declarat, luni, preşedintele instituţiei, Constantin Cerbulescu. „Numărul reclamaţiilor a scăzut la mai mult de jumătate. Acestea au vizat, în primul rând, anumite măsuri luate de bănci fără informarea consumatorilor. De exemplu modificări ale contractelor sau i
ANPC a primit în perioada ianuarie-februarie 100-110 reclamaţii la adresa instituţiilor financiare, comparativ cu circa 400 în perioada similară a anului trecut, majoritatea vizând aspecte legate de informare, a declarat, luni, preşedintele instituţiei, Constantin Cerbulescu.
„Numărul reclamaţiilor a scăzut la mai mult de jumătate. Acestea au vizat, în primul rând, anumite măsuri luate de bănci fără informarea consumatorilor. De exemplu modificări ale contractelor sau introducerea anumitor clauze”, a spus preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
El speră că numărul plângerilor se va reduce în urma introducerii noii legislaţii, dar va depinde şi de rapiditatea cu care consumatorii vor înţelege şi vor avea în vedere noile reglementări.
Pe de altă parte, Mihai Meiu, director în cadrul ANPC, a menţionat că foarte multe dintre reclamaţii sunt tot pentru contractele vechi, în condiţiile în care creditarea a scăzut foarte mult.
Contracte modificate
ANPC a elaborat un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru transpunerea şi implementarea în legislaţia naţională a Directivei 2008/48/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, care devine obligatorie pentru toate statele membre din 11 iunie.
Astfel, băncile vor modifica, până în septembrie, aproape toate contractele de credit încheiate cu populaţia pentru a le adapta la noile reglementă