Cotidianul Romania libera a aparut, luni, pe piata cu o noua infatisare si o noua structura a continutului. Ziarul isi pastreaza, insa, multe dintre elementele cu care si-a obisnuit cititorii, inclusiv formatul mare (broadsheet) si vechiul logo, trecut sub cel nou, format din doua litere - RL. Relansarea vine la un an dupa ce, in cadrul unei conferinte desfasurate la Bucuresti, Mario Garcia - cel care a refacut in ultimele luni design-ul ziarului, a afirmat despre Romania libera ca este "din categoria ziarelor de moda veche".
Citeste si: Iulian Comanescu pe blogul sau - "miza reala a ceea ce se intampla la “Romania libera”: continutul. Diferitele face lifturi ale unor titluri ca “Ziua”, “Evenimentul zilei” sau “Gandul” arata destul de clar ca problema presei serioase din Romania nu e in primul rand una de grafica."
Relansarea RL, pe scurt:
Ziarul a aparut, luni dimineata, intr-o noua varianta a versiunii tiparite, dar nu si a celei online, care urmeaza sa fie relansata. Recent, Mario Garcia a explicat faptul ca nu i s-a cerut sa redeseneze decat versiunea print, desi el ar fi preferat sa conceapa relansarea incepand cu versiunea onlineZiarul a aparut in doua caiete de cate opt pagini - unul dedicat actualitatii, iar al doilea - intitulat "Viata RL". Alaturi de acestea au aparut, intr-un format de asemenea schimbat, si doua suplimente - unul de mica publicitate si unul de angajariFormatul broadsheet este mentinutPrima pagina pune accentul pe imagine (8 fotografii+1 reclama+elemente infografice); include sloganul "Viata, iesita din tipar"; materialul de deschidere este un episod din seria "Incognito"; include multe trimiteri in paginile ziarului si prima parte a unui editorial ce explica schimbarile din ziarPagina 2 include rubrici deja clasice, precum "Fotografia zilei", "Puncteaza/Incaseaza", titluri din presa internationala, "Declaratia zilei" s