Care vor fi obiectivele IKEA pe piata locala, se vor modifica preturile sau conducerea magazinului, vor continua planurile de extindere, sunt doar cateva dintre intrebarile care au aparut dupa tranzactia dintre Puiu Popoviciu si gigantul suedez, in urma careia magazinul din zona comerciala Baneasa a intrat in proprietatea lui Ingvar Kamprad, unul dintre cei mai mari miliardari din lume.
Dupa trei ani de operare prin intermediul unei francize, gigantul din industria mobilei IKEA a intrat direct pe piata locala, prin achizitionarea drepturilor de operare si franciza magazinului IKEA din Bucuresti, devenind al 268-lea magazin propriu, dintr-o retea totala de 301 unitati.
Ziarul Financiar a publicat in exclusivitate in editia de vineri informatii despre tranzactia dintre cele doua parti, estimand ca valoarea deal-ului este de peste 30 mil. euro.
Se intrevad putine schimbari
"Este un lucru bun ca IKEA a intrat prin franciza in Romania. Decizia unei companii de a intra direct sau nu are la baza un plan de afaceri realizat pe ani. Daca intra direct suporta toate investitiile implicate, pe cand daca opteaza pentru o franciza nu numai ca nu costa nimic, dar are profit din taxele incasate si isi vinde si produsele", a spus Anton Constantin, presedintele Asociatiei Romane a Francizelor.
In legatura cu politica de preturi pe piata locala, el este de parere ca ar putea ramane neschimbata, deoarece "Romania este Triunghiul Bermudelor". "Mancarea, hainele, toate sunt mai scumpe ca in Europa de Vest", spune Anton, care adauga ca probabil a fost un deal bun pentru toata lumea in aceasta perioada. Potrivit informatiilor ZF, toate partile au iesit "multumite" din contractul semnat.
Magazinul nu este singura prezenta directa pe care IKEA o are piata locala, mai existand de asemenea o reprezentanta care achizitioneaza mobila de la producatori loc