Site-urile de comert electronic vor fi obligate sa puna pe home page un link vizibil catre adresa de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, se arata intr-un ordin al autoritatii publicat in Monitorul Oficial. Acest ordin a fost emis "pentru corecta informare a consumatorilor si pentru a le da acestora posibilitatea sa afle informatii referitoare la modul in care pot face sesizari sau reclamatii cu privire la produsele sau serviciile care le sunt puse la dispozitie".
"Toti operatorii economici care administreaza site-uri de vanzari, preluari comenzi on-line si/sau publicitate la produse si/sau servicii, la serviciile turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce (comert electronic), sunt obligati sa prezinte pe prima pagina a site-ului (home page) un link vizibil catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (www.anpc.gov.ro), denumit Protectia Consumatorilor - ANPC", se arata in Ordinul nr. 72/2010 al presedintelui ANPC.
De asemenea, toti agentii economici au obligatia sa afiseze numarul de telefon denumit Telefonul Consumatorului, adresa si numerele de telefon/fax cu tarif normal si adresele de e-mail ale Comisariatelor Judetene pentru Protectia Consumatorilor, respectiv al Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti-Ilfov si adresa si site-ul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
"Afisarea informatiilor obligatorii, care va fi realizata prin grija operatorului economic, se face in campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, langa casa de marcat ori langa orarul de functionare, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare a pachetelor de servicii turistice sau bilete de avion", se mai arata in document. @