Pe o piata de 900 mil. euro, cu vanzari in scadere de pana la 50%, hipermarketurile vin cu produse mai ieftine decat ale retailerilor specializati si incearca sa-si majoreze cota de piata de la 30% cat este in prezent.
Doua dintre cele mai mari retele de hipermarketuri de pe piata, Carrefour si Cora, si-au intensificat ofensiva pe segmentul electrocasnicelor si electronicelor in plina criza, intr-o perioada cu scaderi de 40-50% la nivelul cererii pentru astfel de produse.
"Pe acest segment, hipermarketurile au o abordare pragmatica: listeaza in special produse-locomotiva, care tintesc marea masa a clientilor; mizeaza pe o gama restransa de produse, pe o segmentare foarte precisa si pe brandurile care sunt lider de piata pe categoriile respective", comenteaza Ionut Pascu, Senior Project Manager al Roland Berger Strategy Consultants.
Carrefour a lansat in urma cu cateva luni electrocasnicele marca proprie Carrefour Home, mai ieftine decat brandurile consacrate listate in hipermarketurile retelei franceze, in timp ce Cora si-a creat in acest an un catalog online dedicat promovarii electrocasnicelor si electronicelor listate in magazinele sale.
O strategie precauta ar fi fost dimi-nuarea spatiului dedicat acestor produse in favoarea alimentelor, insa retailerii au ales sa forteze ofensiva in retailul electro.
"Site-ul coradigital.ro este o completare a catalogului pe print al retelei si promoveaza aproximativ 500 de produse electronice si electrocasnice", au declarat reprezentantii Cora. In plus, cel mai nou hipermarket Cora, deschis la finele lunii februarie in mallul Sun Plaza din Capitala, are un format diferit de restul unitatilor din retea, electronicele si electrocasnicele fiind situate la mezanin alaturi de produsele de mobilier, pe un spatiu de vanzare de 2.000 de metri patrati. Magazinul are o suprafata totala de vanzare de 1