Clienţii care nu îşi actualizează până pe 31 martie datele personale la băncile cu care lucrează ar putea să se trezească cu conturile blocate, aminteşte conso.ro. Cerinţa este impusă de un regulament al BNR şi de normele europene. Conform acestora, băncile nu pot să ofere servicii clienţilor despre care nu deţin un set de informaţii de bază.
Băncile au primit în toamna anului trecut posibilitatea de a prelungi cu încă 6 luni termenul în care trebuie să îşi actualizeze baza de date cu informaţii privind propriii clienţi. La sfârşitul lui martie, această perioadă va expira la multe bănci.
Conform modificărilor aduse regulamentului BNR nr. 9/2008, băncile şi instituţiile financiare nebancare trebuie să îşi actualizeze baza de date cu informaţii despre clienţi cel mai târziu în "18 luni de la aprobarea la nivelul organelor de conducere ale instituţiei a normelor de cunoaştere a clientelei".
Regulamentul băncii centrale are la bază legislaţia în domeniu privind combaterea şi prevenirea spălării banilor şi finanţării actelor de terorism, adoptată ca urmare a implementării unei directive europene.
Clienţii riscă să rămână cu contul blocat
Legislaţia în domeniu prevede obligaţia băncilor de a deţine un minim de informaţii despre propriii clienţi, în conformitate cu reglementările europene.
În cazul în care banca nu deţine aceste informaţii nu mai poate să continue relaţia cu clienţii în cauză. În consecinţă, clienţii care nu au mers la sediile băncilor în vederea actualizării datelor s-ar putea trezi cu conturile suspendate sau închise.
Spre exemplu, cei care deţin carduri nu le vor putea utiliza nici pentru retragere de numerar, nici pentru plată la comerciant până nu merg la bancă să ofere informaţiile solicitate.
În vederea actualizării datelor personale nu trebuie neapărat să mergeţi la unitatea la car