Pe lângă nervi, patronii centrelor Remat din judeţ se plâng că pierd bani. Sutele de timişoreni care doresc să îşi cumpere o maşină nouă renunţând la rabla lor au de aşteptat la coadă, în medie, o săptămână.
Programul guvernamental „Rabla”, care ar fi trebuit să îi ajute pe proprietarii de maşini vechi să îşi cumpere un autoturism nou, a făcut pană. În faţa celor două centre din Timişoara unde se colectează rablele, numărul autoturismelor care aşteaptă să fie casate creşte în fiecare zi, spre necazul proprietarilor, precum şi al patronilor centrelor respective. Nici una dintre tabere pare să nu mai aibă nervi.
Probleme birocratice
Resemnarea apare după o zi de aşteptare, dar clienţii revin a doua zi. Mulţi dintre codaşi au ajuns cantonaţi în zonă. „Am văzut la televizor ce se întâmplă în faţa rematurilor. Am venit cu cele două Dacii ale mele tocmai de la Cenad. I-am zis nevestei că o să dorm în maşină şi am să mănânc conserve. Parcă sunt în primi ani ai tinereţii, în armată. Şi acolo era mai bine decât în câmp”, se plânge Milorad Milici. Timişeanul a încheiat un contract cu un dealer auto pentru o maşină nouă, iar dacă până la finalul lunii nu îşi va casa cele două maşini, atunci conform contractului semnat va pierde banii daţi avans pentru autoturismul viselor sale.
În medie o dată la două zile, centrele de colectare primesc 100 de vouchere, dar acestea sunt epuizate în jumătate de zi. „Conform programului, noi primim 100 de tichete. Doar după ce le epuizăm avem voie să facem o nouă cerere, iar procesul se poate amâna până la infinit. O treime dintre cei care vor să îşi caseze maşinile nu vin cu toate actele, iar pe urmă tot ei se supără că nu le putem prelua maşina. Firmele care casează maşini ajung să piardă bani pentru că investim sume mari în tratarea fierului vechi, astfel că afacerea ajunge să nu mai fie profitabilă. Şi noi suntem