In conditiile in care autostrada si aeroport international avem, un canal navigabil nu va face decit sa conecteze Iasul si mai trainic la lumea civilizata. Daca nu se anunta iar vreo aminare, Executivul Romaniei se muta la Iasi pentru o scurta perioada. In sedinta de guvern mult asteptata se vor discuta atit probleme nationale, cit si unele de interes local. Iasul se confrunta cu atit de multe necazuri, incit un ajutor (consistent) din partea guvernantilor nu poate fi decit binevenit. O lunga bucata de vreme, iesenii au trait cu impresia ca Iasul nu e prea iubit acolo sus, la Bucuresti. Epoca Solcanu, intrerupta pe la sfirsitul anilor ‘90 doar de un scurt si jalnic intermezzo taranist, a reprezentat un dezastru economic, social si cultural pentru judet. Ca efect si al lipsei totale de suport din partea Capitalei, am pierdut lamentabil competitia cu nesemnificativul Bacau, am fluierat a paguba uitindu-ne spre Piatra Neamt si ne-au speriat cumplit ambitiile de marire ale Botosaniului si Vasluiului. PSD isi aducea aminte de Iasi doar cind lansa manifestul pentru dezvoltarea Moldovei, pe care a dezvoltat-o atit de tare, incit am devenit cea mai saraca regiune din UE. Totusi, averea si reteaua de interese ale familiei Solcanu au crescut constant, asa ca am avut macar un motiv de bucurie. De citiva ani, insa, Iasul e binisor reprezentat la centru. Pina nu demult, a existat o armata de ministri liberali de la Iasi, pentru ca, azi, Gheorghe Nichita sa functioneze ca vicepresedinte (cu ambitii) al PSD, iar PDL Iasi sa se laude cu citiva reprezentanti in Cabinetul Boc, e drept, in esaloanele inferioare. Bine plasat pare a fi Dan Carlan, liderul pedelistilor ieseni, ajuns secretar de stat in Ministerul Mediului. Dar cu ce ne-a ajutat pina acum aceasta reprezentare la virf? Pai, cu nimic. Liberalii ieseni ne-au promis o autostrada, dar, dupa patru ani de guvernare in care s-au r