Romtelecom va lansa, până la sfârşitul lui 2010, un serviciu care va permite unui client să comande vizualizarea unor anumite filme sau emisiuni TV contra unei taxe (Video on Demand - VoD), potrivit lui Yorgos Ioannidis, directorul general al operatorului, potrivit Mediafax.
„Avem deja serviciul televiziune prin Internet (IPTV) şi vrem să ne completăm portofoliul cu VoD (n. red. Video on Demand)‟, a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.
Televiziune prin internet
La sfârşitul lui 2009, Romtelecom a lansat în 10 oraşe serviciul de televiziune prin internet (IPTV) Dolce Interactiv. Oferta este disponibilă clienţilor care au o linie de telefonie fixă şi o conexiune la internet în bandă largă cu o viteză de transfer de minim 8 Mbps (megabiţi pe secundă). Dolce Interactiv a fost lansat în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Piatra Neamţ, Sibiu, Brăila, Ploieşti, Constanţa şi Bacău.
Acest serviciu este lansat pe piaţă la trei ani de la apariţia Dolce, serviciul de televiziune prin satelit de la Romtelecom, care a înregistrat în al doilea an de existenţă o creştere a numărului de clienţi de 65% (de la 390.000 în 2007 la 643.000 în 2008).
IPTV permite clienţilor să controleze şi administreze mai bine conţinutul TV, prin selectarea şi înregistrarea programelor de care sunt interesaţi. Serviciul de televiziune este livrat pe internet, prin reţeaua unui operator, pe bază de abonament.
Veniturile Romtelecom au scăzut cu peste 7%
Romtelecom face parte din grupul elen de telecomunicaţii OTE, care deţine peste 54% din acţiunile companiei româneşti. Cifra de afaceri a Romtelecom a scăzut, anul trecut, cu 7,2%, la 807 milioane de euro, însă profitul operaţional a stagnat. Afacerile companiei au fost afectate de condiţiile economice dificile şi de migrarea unor clienţi către concure