Numarul reclamatiilor asupra serviciilor oferite de agentii economici consumatorilor au crescut cu 60% in ultima perioada, iar cele asupra alimentelor au scazut.
Inspectorii Comsariatului Regional pentru Protectia Consumatorului Mures si-au exprimat ingrijorarea fata de modalitatea in care agentii economici ofera servicii consumatorilor. “Pe partea de asigurari, contracte bancare sunt folosite cuvinte intortocheate ce nu sunt la indemana fiecarui consumator. Noi dam sanctiuni daca sunt folosite termene capcana, chichite avocatesti in contracte de cumparare vanzare, de exemplu”, a informat Liviu Todoran, director coordonator al CRPC Mures. Acesta a precizat ca multi consumatori semneaza actele care li se vara sub nas, fiind grabiti de functionari si nu stau sa citeasca, sa vada despre ce este vorba. Iar in final, ajung cu reclamatii la Protectia Consumatorului. “Sunt amanunte pe care omul nu le vede. De exemplu, in sezonul rece, intra intr-o institutie, inauntru e cald, omul are pe el haine groase. Abia asteapta sa termine treaba, functionara ii vara sub nas hartiile, le semneaza si pleaca. Cand ajunge acasa isi da seama de greseala facuta. Ajunge la noi, dar acest gen de reclamatii nu pot fi solutionate in favoarea consumatorului. Sunt si contracte pe care le rasfoim din fila in fila, unde se gasesc clauze abuzive si reclamatia se poate solutiona in favoarea consumatorului. Insa ii rugam pe acestia sa citeasca atent instructiunile, sa nu se grabeasca atunci cand semneaza ceva”, a mai precizat Todoran.
Pe parcursul acestei saptamani, CRPC Mures sarbatoreste Ziua Mondiala a Protectiei Consumatorului initiind o serie de actiuni de informare a populatiei in hypermarketuri, cu privire la drepturile pe care le au ca si consumatori. Anul acesta sloganul campaniei este “Banii nostri, drepturile noastre”. “Consider ca omul pe banii lui, trebuie sa prim