Doua dintre cele mai mari retele de hipermarketuri de pe piata, Carrefour si Cora, au prins curaj in ofensiva in retailul de electrocasnice, cu toate ca acestea au inregistrat cea mai mare scadere de vanzari in 2009 din toate categoriile de produse listate in magazine, iar consumul nu da semne de redresare la inceput de an.
Carrefour a lansat in urma cu cateva luni electrocasnicele marca proprie Carrefour Home, mai ieftine decat brandurile consacrate listate in hipermarketurile retelei franceze, in timp ce Cora si-a creat in acest an un catalog online dedicat promovarii electrocasnicelor si electronicelor listate in magazine.
O strategie precauta ar fi fost diminuarea spatiului dedicat acestor produse in favoarea alimentelor, insa Carrefour si Cora au ales sa forteze ofensiva in electro-retail.
Pe ce mizeaza hipermarketurile in lupta cu Altex si Domo?
"Pe acest segment, hipermarketurile au o abordare pragmatica: listeaza in special produse locomotiva, care tintesc marea masa a clientilor, mizand pe o gama restransa de produse, dar pe o segmentare foarte precisa", spune Ionut Pascu, Senior Project Manager la Roland Berger.
La nivelul pietei de electrocasnice, hipermarketurile si magazinele cash & carry detin o cota estimata de ZF la 30% pe baza datelor din piata. Un hipermarket din Bucuresti de dimensiuni mari, de peste 10.000 mp, poate ajunge la vanzari anuale de peste 10 mil. euro la raionul de electrocasnice.
Doua dintre cele mai mari retele de hipermarketuri de pe piata, Carrefour si Cora, au prins curaj in ofensiva in retailul de electrocasnice, cu toate ca acestea au inregistrat cea mai mare scadere de vanzari in 2009 din toate categoriile de produse listate in magazine, iar consumul nu da semne de redresare la inceput de an.
Carrefour a lansat in urma cu cateva luni electrocasnicele marca proprie Carrefour Home, mai iefti