Noul Chevrolet Spark nu mai are nici o legătură cu Matiz, raport calitate -preţ - dotări fiind foarte bun
N-aţi uitat de Daewoo Matiz. A fost o maşină de succes în România. S-au vîndut multe, oamenii optînd pentru acest model doar din pricina preţului accesibil. Mai puţine calităţi, un design modest şi cam atît. Pe urmă a venit un facelift, General Motors preluînd afacerea de la coreeni. A ieşit tot un Matiz, redesenat, dar care se numea Spark.
Acum a apărut adevăratul Spark, iar de săptămîna trecută a fost lansat şi în România. Un altfel de design, la zi dacă am putea spune aşa. A rămas o maşină ieftină, dar calitatea a crescut. Dacă vă uitaţi atent la maşină, aţi spune că ea are doar trei uşi. Mînerele de la portierele din spate au fost ascunse undeva aproape de lunetă.
Spark este o maşină low cost, dar materialele folosite sînt totuşi de calitate. Textura este plăcută, iar finisajele sînt făcute corect. Indicatoarele de bord au fost înghiţite de un "ochios" ca la motociclete, care este completat imediat de un display digital numit "Driver Display". Acolo se afişează turometrul şi computerul de bord. Comenziile de pe consola centrală sînt uşor de utilizat, iar pe volan se regăsesc cele audio.
Spark este mai lung decît modelul anterior cu 14,5 cm, iar spaţiul este pentru 5 persoane. Pentru segmentul său "mini" din care face parte, noul Chevrolet stă foarte bine din acest punct de vedere.
Motoare EURO 5
Pentru drive test, Spark a venit în formula pe benzină 1.2, 80 CP. Adică varianta puternică a modelului pentru că cealaltă variantă este de 1.0. Ambele propulsoare sînt EURO 5, deci taxă de poluare zero, adică fără taxă de primă înmatriculare. Consumul mixt dat de producător este de 5,1 l/100 km. Consumul la drive-test n-a trecut de 6 l/100 km. Cît despre performanţele lui Spark, trebuie spus de l